Sunday, September 23, 2007

Nothing new..

Ingenting nytt har jag fått färdigt.. Nytt jobb, renovering av huset samt livet i övrigt inkräktar på min hobby ;-) och sticktiden har minskat drastiskt. Dessutom har jag mest stickat Vaaka-lappar på sista tiden, men mer om det senare.

Däremot hittade jag i flytten en del gamla grejer, oavslutade förstås men annars färdiga. Bland annat några par vantar från ett antal år tillbaka.. Mönstren har jag kvar, de är från Eva Maria Lezners bok "Vantar från när och fjärran" - åtminstone de två till höger. Det vänstra paret är nån egen komposition antar jag, och garnet är okänt. De här tre donerar jag till Vaaka ry om de vill ha dem.


Sen hittade jag också två par sockor i naturvitt Nalle. Mönstret är från Elsebeth Lavolds "Vikingamönster i stickat"-bok, ett riktigt kiva mönster. De här gjorde jag hur många par som helst av i tiderna. Jag kommer ihåg att man fick tre par av två nystan Nalle, men hur många jag sist och slutligen gjorde - ingen aning. Alla stackars släktingar fick väl varsitt par antar jag. :-)


I haven't finished anything new lately. Between getting a new job and renovating the house there hasn't been that much time left for knitting. Besides, I've mostly been knitting afghan patches for charity lately anyway, but more about that later.

During the move I discovered I had some unfinished things laying around, just waiting for someone to sew in the ends. I found three pairs of mittens from many years ago. The pattern is from Eva Maria Lezners book about mittens. Well, the one on the left seems to be my own composition, but the other two.. These will be donated to charity.

Then I also found two pairs of socks in off-white Novita Nalle yarn. The pattern is from Elsebeth Lavolds book on Viking patterns, and I still like the pattern. I remember making loads of these at one time. You got three pairs out of two balls of yarn, but I have no idea how many I actually made. Probably a pair for each relative - poor them.. :-)

3 comments:

Sari (saristitching) said...

Vad fina sockor! Det var kul att treffas i går!

Ina said...

Tänx! Och vi var ju riktigt flitiga också, hur många täcken fick ni färdiga sen sist och slutligen? Och när gick dom sista hem egentligen? :-)

Sari (saristitching) said...

Hej. Vi fick färdiga tjugo täcken. Jag gick hem klockan 24. Vet inte när Riikka och Anna slutade.