Wednesday, April 10, 2013

Små sockor och vantar

Jag är lite efter med bloggandet igen märker jag.. Nå, diverse småsaker har det blivit. Först ett par vantar i barnstorlek. Eller ja, de blev barnstorlek med det här garnet och storleken på stickorna - jag hade väl kanske tänkt att de skulle bli lite större, men ingen fara. Ugglorna är så söta så kanske det finns nåt barn nånstans som vill ha dem.. :-)

Pattern: Horatio and Oren
Yarn: Hjertegarn Merino Silk
Needles: 2,25mm


Sen åkte vi till södern en vecka och jag måste hitta på ett passligt semesterprojekt med bambustickor som man kan ta med på flyget. Det blev ett par standardsockor i ett bomullsblandat garn. Helt okej, ingenting desto mer spännande. Och jag gillar inte bambustickor, fortfarande heller.

Pattern: Fanny (basically a standard sock with some ribbing in the middle of the foot)
Yarn: Schoeller&Stahl Fortissima Mexiko Cotton Stretch
Needles: 2,5mm

Sen gjorde jag nya dagissockor till lillfröken - rosa naturligtvis - inspirerade av de här. Jag ritade en fjäril och broderade den på den ena socken, men den blev inte så lyckad så jag lämnade bort den på den andra. Annars blev de helt söta.


Och så till sist några Angry Birds-sockor. Totalt basic sockor med broderat ansikte på, lite roliga de också. Jag gjorde de här i några olika (barn)storlekar och tänkte att lillfrökens kompisar/kusiner kanske vill ha dem. Lillfröken gillar också "ängi böööd" och spelade det på brorsans tab redan innan hon var två tror jag. ;-)


I'm so behind on blogging.. Today however some small socks and mittens. Pretty basic patterns, mostly for children, but the details make them really cute. :-)

No comments: