Wednesday, October 1, 2014

Sockor

Alla som känner mig vet att jag stickar sockor - alltid och hela tiden. Ifall jag inte har något annat projekt på gång eller inte orkar fundera ut något annat vettigt att göra, så alltid kan man ju sticka sockor.. eller åtminstone barnsockor.

Här några par i rosa Austerman Step. Det kan hända att lilla Fröken lägger beslag på ett par av de här, jag misstänker att hon vägrar ta dem av sig. :-)

De här svartrandiga kom till för att jag hade ett nystan crazy bright regnbågsgarn som jag inte visste vad jag skulle göra med. Så här funkar det någorlunda, tycker jag.



Garnet till de här bruna sockorna har jag färgat själv. Det är en härva Nallegarn som jag färgade för evigheter sedan, men jag gillar blandningen av brunt och grått och hur de samverkar. Annars en helt basic sock med resår ovanpå foten.


Det här randiga är ett bomullsblandat garn, perfekt att sticka vid poolen på södernresan. Bambustickor för att man skulle få ta med dem på flygplanet.


Och så var det vår igen och jag får en oemotståndlig lust att sticka med gult och orange... Det händer varje år! Och jag som inte ens tycker om gult. (jaja, kanske lite ändå..) Hermione's Everyday Socks.


Socks again, all sizes and colors. I'm never not knitting, and if nothing else... I knit socks - always!

1 comment:

Pysselfarmor said...

Snygga hela högen! Jag stickar vantar eller muddar för det är också bra att ha eller ge bort. Alltid presenter i lagret.