Monday, March 3, 2008

Favoriter i repris..

Om jag pratade förra gången om ett av mina favoritgarner, så här är ett annat.. Hjertegarns Merino Silk!! Ljuvligt mjukt och skönt, med kiva lyster av 20 % silke, men verkar ändå hållbart pga. 20 % bambu. Min LYS har som bäst slutförsäljning på det här stuffet.. gissa om det är svårt att hålla tassarna borta. ;-) Mitt enda problem är varifrån man får tag på det nu sen, men jag har ändå hamstrat en del så jag ska väl klara mig.. Det ska bli fler vantar, tror jag, svarta knästrumpor och så nån sjal kanske. Det här garnet var just bra för mönstret (till skillnad från det tidigare, som blev lite för smått..) Med 2 mm stickor passar de mig perfekt! Fast pink och brunt.. är det nu riktigt min färg?!


Pattern: Komi mittens nr 18, from the book "Mostly mittens"
Yarn: Hjertegarn Merino Silk, brown & pink
Needles:
2 mm


För att få slut på garnresterna gjorde jag ett par babysockor, storlek ett år ungefär. Och ett par i det bomullsblandade garnet ni sett tidigare också - de blev inte helt identiska, men jag tror inte nån bryr sig. :-)


Pattern: Basic, baby socks
Yarn:
Hjertegarn Merino Silk (brown & pink), Marks&Kattens Clown (selfstriping)
Needles:
2 mm


Last time I kept talking about a favorite yarn of mine. Well, this is another one of my favorites.. Hjertegarn Merino Silk!! This stuff is so nice and soft, it has a nice shimmer to it due to the 20% of silk, but still seems very sturdy due to 20 % bamboo content. My LYS is having a sale on theese at the moment.. guess if I'm having a hard time keeping away! ;-)

The yarn was just perfect for the pattern. With 2 mm needles they're a perfect fit! (Remember the red ones that turned out too small?) But pink and brown, is that really me?!


In order to finish the yarn scraps I made some baby socks. And some in the selfstriping cotton blend you've seen earlier as well. I could not quite get the stripes to match of these, but who cares really. :-)

No comments: