Monday, March 22, 2010

Mera paket!!

Jag har fått mera paket! Och titta så fint det är, med nallar och kattfrimärken. Lillfröken var helt till sig av glädje när hon fick hålla det på vägen från postlådan. Hon satt i sin pulkka och klappade på det hela vägen hem.


Väl hemma lade mamma beslag på innehållet och hon fick leka med pappret - bra deal eller hur? ;-)

Det här paketet var stickameras sockgarnsbyte och det innehöll Järbo raggi-garn (kiva, det har jag länge velat pröva) och Garnstudios Babyull i en härlig röd nyans. Dessutom fanns där lite påskpynt och choklad (namnam..) Tack ska du ha Lolla, det var ett jättefint paket! Både jag och lillfröken blev glada över det!


Sen har jag plockat fram symaskinen igen. Numera har jag min resestickning i en sån här fin "box bag" - eh, vad heter det på svenska månne, projektpåse? Nå, anyway, de här var riktigt roliga att sy, och ett bra sätt att få användning på alla udda tyger som ligger i skåpet.


Som vanligt blev jag lite överivrig och insåg att det går lika snabbt att sy tio påsar som en.. Nånej, men ett antal till har det nog blivit. De flesta har åkt iväg på diverse byten och annat, men några ska jag behålla själv också. Det ska bli fler dessutom, men min symaskin började krångla mittiallt. Först var det saumurin som inte ville hålla trådspänningen. När jag äntligen fick den fixad (läs: förstod hur jag skulle ställa in den..) så fick symaskinen nåt fel med sin trådspänning. Den här gången kan det hända att jag måste iväg till huolto med den, får se. :-(

I've been lazy blogging in English lately, sorry. Anyway, on top is the really beautiful package I got in a sockyarn swap. The little missy was really happy to get the paper it was wrapped in. :-) And I was equally happy about the content.
Then a few of the box bags I've made for carrying my knitting in. A really fun project! If only I could get my sewing machine to cooperate, it's been giving me some trouble lately.

2 comments:

lolla said...

hejsan
vad kul att du gillade ditt garnpaket :)
och vilka söta små väskor du syr...gillade dem direkt...
du har inte lust att gör ett litet byta med mig???
Jag virkar juh en massa söta figurer....kanske kan vi byta...en virkad figur moten liten väska???
vad tycker du.
mejla mig...
kram lola

Ina said...

Så roligt att du gillar väskorna! Visst vill jag byta med dig! Jag är inte så bra på sådana små figurer, men garn kan man aldrig få för mycket av.. eller?! ;-)
Min symaskin åkte iväg på service igår, men jag kan maila dig så fort jag hinner och skicka bilder på de väskor jag har färdiga.
Vi hörs!