Saturday, April 17, 2010

Peruskama

Under vinterns lopp har det blivit ett och annat par sockor stickat. (När har jag nu inte minst ett par sockor på gång..?) De här platsar mera i kategorin "tråkiga men välbehövliga".. Just lämpliga som datorstickning alltså!

Herrsockor i Austermann Step. En någorlunda lugn färgkombination den här gången, riktigt fina färger.


Mini och maxi-sockor i Novita 7 bröder. Fick visst garnet i julklapp av brorsan och hans flickvän. Hmm, kanske det var en vink att de vill ha nya sockor? Fast just nu orkar jag inte med fler tjocka vintersockor, kanske i höst igen.


De här var lite mer spännande, Vellamo från Ulla 3/09. Jag gillade mönstren och använde dem, men gjorde annars ett par standard top down-sockor. Garnet är Gjestal Maija. Påminn mig att jag inte riktigt tycker om att sticka med det. Det känns på nåt vis.. torrt? stumt? gnissligt? Svårt att förklara, men anyway.. :-) Sockorna blev hur som helst helt fina.


Och så blev det lite garn över som fick bli ett par barnsockor. Lillfröken har likadana i rosa & brunt. (Och jag som inte sku klä henne i rosa. Jaja, där ser man. Nuförtiden är nästan alla hennes kläder i rött eller rosa..)


Ett par Junasukat till har det också blivit. 7 bröder igen, 12 maskor/sticka för skaftet - jag tycker det lätt blir för tight annars. 7 bröder är kanske lite för tjockt garn för så här små sockor, men de lär nu vara varma åtminstone.


A list of some of the socks made this vinter/spring. When do I not have at least one pair of socks on the needles..? These fall mostly into the category of "rather boring but oh so necessary".. Perfect for knitting while surfing the internet that is! ;-)

No comments: