Monday, June 3, 2013

En spetssjal!

Jag är ju inte så bra på det här med sjalar. Jag använder inte sådana. Egentligen använder jag inte så mycket överhuvudtaget av det jag stickar, konstigt nog. Tur då att jag har en dotter som gärna tar på sig mina stickade plagg (så länge de är rooosa..) och ett antal kompisar som ibland vill ha nya sockor (eller som inte täcks säga nej.. ;-)

Hursomhelst så har jag nu stickat en liten sjal. En spetsig sjal. Nästan en spetssjal ju! Och den är till mig. Eller ja, vi får se. Tänkte ha den som halsduk, men det återstår att se om jag kan ha ylle runt halsen. Det här är ändå något av det mjukaste som finns så det kanske går bra. Roligt att sticka den var det åtminstone! Jag börjar förstå varför folk stickar sådana i parti och minut. Fast de inte använder dem då. :-)


Yarn: Malabrigo Sock (colourway 809 Solis)
Needles: 4mm


My first somewhat lacy shawl, and it’s all for me! Knitting it was super quick and easy. I did the stockinette part until I had 189 stitches and did the lace pattern without the two extra stitches in the pattern. Love this yarn! Even the blocking was easier than I thought it would be. It remains to be seen if I'll ever wear it - it would be a first! :-)

1 comment:

Vidde said...

Vad fin! Din är ju spetsigare är de på bilderna i mönstret, hur gjorde du det?