Tuesday, August 13, 2013

SSH 2013 del 2: april, maj, juni



Dags för Suuri Sukkahaaste 2013 - update igen. Och blogger bråkar.. oj suck hur svårt det kan vara att sätta bilder och text på rätt ställe..!? Och inte hjälper det direkt att vår dator har någå bekymmer med grafikkort/skärm/whaterver heller.. Ifall ni ser en massa reklamer så är det verkligen inget jag vill ha här på min blogg, jag vet bara inte hur jag ska få bort dem.

Nåjo, okej. April var det. Temat var olika hälkonstruktioner så jag gjorde Double helix här ovan och Cat Bordhis Sweet Tomato Heel här nedanför. Tomathälen var väl okej, den kan jag kanske göra igen nån gång. Double heelix var intressant, men helt omöjlig att förstå hur det funkar att börja från hälen och sen sticka runt med fyra trådar.. det blev att titta många gånger på videon som hörde till mönstret. :-)


I maj skulle man sticka ett mönster som påminde om den finska naturen. Vad kan väl vara mer passande än Koivu (björk) som jag gjorde i en vårlikt grön färg.  


Det andra temat för maj var handspunnet, så det kunde jag ju bara inte hoppa över. De här blåsvarta sockorna är Yarngrimoire superwash BFL i färgen Inception. Jag spann det tretrådigt, navajo-ply och stickade två icke-identiska sockor



I juni var temat ett mönster ur Ulla. Jag stickade Koiranputki-sockorna i grönt - de här skulle egentligen ha passat för maj-temat också. Sen gjorde jag Adelheids Dude&Dudette som jag länge tänkt sticka. De här blev riktigt kiva, fast jag fuskade lite och följde inte mönstret helt.. :-) En rolig, lite annorlunda kätting-kedja.

No comments: