Wednesday, February 14, 2007

Calorimetry

Jag har alltid hatat att använda mössor av alla de slag. Det spänner och blir svettigt och håret blir elektriskt och usch..!! Jag äger inte ens en mössa. (Jag erkänner att jag faktiskt köpte en förra året då vi åkte på skidresa, men den donerade jag snabbt vidare när vi kom hem..) Nåjo, men så bor man då i Finland, där temperaturen sjunker under -20 på vintern, och då är det inte så roligt längre. Så nu tänkte jag (liksom så många andra bloggare) pröva Calorimetry, och se om öronen skulle klara sig lite bättre då. Fast för tillfället är det ju inte så värst kallt ute ens, eller..?!

Båda versionerna har 84 maskor och är stickade med rundsticka 3,5-4 mm (?). Den vita är av OrnaghiFilatis Fashion merino. Ljuvligt mjukt garn, och superwash dessutom. Den blå är av diverse restgarner, typ 7 veljestä. Hej, med de här skulle jag nästan kunna vara med i Project spectrum ju.. :-) Trevlig vändag på er alla!


Pattern: Calorimetry, från Knitty
Yarn: Ornaghi Filati Fashion merino (vit), diverse restgarner (blå)
Needles: 3,5-4 mm rundsticka


I have always hated wearing caps and hats of all kind. It makes your hair stand up and is just.. no! I don't even own a wollen winter cap. And I live in Finland.. So, in order not to freeze my ears off, I decided (like so many other bloggers) to try the Calorimetry. The white is made from Ornaghi Filatis Fashion merino - a wonderfully soft and nice yarn, superwash as well. The blue one is made out of yarn from my stash. Happy Valentine's Day!

1 comment:

TuuliS said...

Kul att du besökte min blogg, nu är jag här på motvisit. Vilka fantastiska färger du har åstadkommit, jag testade första gången idag! Nästa gång kanske jag också lyckas med melerade härvor!