Thursday, November 29, 2007

Homedyed yarn

Kan du tro det, jag har inte färgat någå garn alls sen vi flyttade till nya huset?! Trots att köket här är mycket större och som gjort för färgningsförsök. Nå, här om veckan plockade jag ändå fram färgflaskorna och satte igång. Det här med färger är bara så roligt!! När jag får lite mera överlopps tid (förhoppningsvis nångång efter årsskiftet..) så ska jag färga hur mycket som helst! Den här gången blev det lite mera Trioglass-garn (jordgubb/vanilj/choklad) åt en av flickorna i stickgruppen plus lite blågrönt och rostrött. Jag använde det nya sockgarnet inköpt i Tallinn och det var helt kiva, mjukt och skönt.

Jag använder ju också en del av garnet jag färgar - även om det nog blir en hel del över.. men sockgarn räknas ju inte heter det! ;-) Av det gula sunshine-garnet har det nu i alla fall blivit pyttesmå babytossor. Jättesöta!


Would you believe it - I haven't dyed any yarn since we've moved?! Well, a few weeks ago I took out the dyepot again and gave it a go. This is so much fun!! As soon as I get some more time (hopefully around next year sometimes..) I will dye lots and lots of yummy yarn. This time I got some more of the Trio icecream yarn (strawberry/vanilla/chocolate) for one of the girls in my knitting group, and also some babyblue-and-green and some rusty red colours. I used the new sock yarn bought from Estonia, and I quite like it, nice and soft.

I do also use some of the yarn I dye - although there probably isn't enough time in the world to use up all of it.. ever! ;-) Some of the yellow sunshine yarn has been turned into baby booties though. Cute!

No comments: