Friday, December 7, 2007

Handicraft fair


Jag åkte till hantverksmässan i Tammerfors för nån vecka sen (tillsammans med resten av alla stickbloggare i Finland verkar det som..) Den var helt enorm och massor av garn fanns där. Mycket bättre än den här i Åbo! Jag fick se (och fingrera på) en massa spännande nya garner, och kunde såklart inte motså frestelsen att ta med några av dem hem.. ;-) Det blev lite Atacama alpacka, Sivilla sjalgarn i rött, Regiagarn i nåt nytt mönster och så lite grönt ullgarn. Aj jo, fast det var faktiskt från Turun Lammas ja Vuohimarkkinat dagen före. Jag funderar ännu på en yllesjal, eventuellt Revontuli..

Om jag nu nånsin sku få tid att sticka en spetssjal vill säga. För tillfället verkar jag bara hinna med de här små babytossorna.. Du har sett dem tidigare på min blog. De gula är handfärgat Nallegarn och de bruna är Sandnes Lanett.


I went to the handicraft fair in Tampere (along with the rest of the Finnish knitblogging community, or so it seems..) a few weeks ago. It was HUGE, and I got to see (and feel) a lot of exciting new yarn. Of coure I couldn't resist getting some.. ;-) Some lovely Atacama alpaca, some red Sivilla lace yarn, a new Regia colourway and some green sheep wool. Although that one was from the Sheep and Goat Festival here in Turku, the day before. I'm thinking lace scarf, perhaps Revontuli..

Well, that is if I ever get the time to knit a lace scarf. At the moment all I seem to be able to whip up are these baby booties.. You have seen them before on my blog. The yellow are leftover handdyed Nalle yarn and the brown are Sandnes Lanett.

No comments: