Sunday, April 22, 2007

Funny looking socks ->Fanny!

De här sockorna är för Socktopias April Challenge och mönstret är Fanny. Det var mitt första par sockor i bomullsgarn, men säkert inte det sista! De känns riktigt sköna och sitter väldigt bra på foten tack vare partiet med ribbstickning. Fast det gör också att de ser jättelustiga ut när de inte är på foten! :-)

Jag förstod mig inte riktigt på hälen i mönstret utan gjorde en vanlig timglashäl enligt mönster i Ulla. Samma med tån, som också är en short row tå som man sen syr ihop under foten med Kitchener's Stitch. Ser rätt kiva ut, sådana gör jag säkert också fler av nångång i framtiden.


Pattern:
Fanny, from Socktopia
Yarn: Gedifra selfstriping Cotton Color
Needles: 2,5mm, 2 socks on 2 circs technique

Och så till slut mitt Dyeing To Dye Socks paket med Nallegarn och Fazer choklad. Nog måste man ju göra lite reklam utomlands, eller hur? Och det lustigaste av allt var att min swap partners man jobbade för Nokia i England!! Världen är liten.. :-)


I finished my Fanny socks for Socktopias April Challenge. This was my first pair of cotton socks, but certainly not the last. They feel very nice and fit amazingly well on the foot thanks to the ribbing. However that also makes them look really funny when not on the foot! :-)

I didn't quite get the heel pattern and just made an ordinary short row heel. The toe is short row as well, and that was a first for me. It looks quite nice though, so I'll probably try that again sometimes as well.

And finally my Dyeing to Dye Socks package with Finnish yarn and some Finnish chocolate. You do have to advertise a bit abroad, no? The funniest thing was that it turned out my swap partners husband actually works for Nokia in England!! Small world.. :-)

No comments: