Monday, April 16, 2007

Yarn swap

Idag fick jag mitt livs första paket/brev innehållande garn! Tro det eller ej, men jag har faktiskt aldrig beställt nåt via nätet ännu, även om jag nog dreglat över alla fina garner överallt. Nå, det här är en yarn swap, Dyeing To Dye Socks, där juttun var den att man skulle färga 100 gram sockgarn och skicka iväg det. Helt kul idé, och jättekul när paketet låg där på mattan innanför dörren!! Jag skickade iväg mitt eget garn idag också, bilder på det när det kommit fram. Hoppas mottagaren gillar det!

Sen har påskharen visst varit förbi och lämnat efter sig några apupupun.. Några till skall det nog bli ännu, så mycket garnrester som ligger överallt. Den vita är stickad med Nallegarn och 2,5 mm stickor, därför blev den lite "mini" :-)

I got my first ever package containing yarn today! Believe it or not, allthough I have been drooling over yarn on the internet, I've never ordered anything by mail. This is from a yarn swap, Dyeing To Dye Socks, where you are supposed to dye 100 grams of sock yarn and send it off. Great idea, and great fun to recieve the yarn package!! Thank you, swap partner! I sent my own yarn today as well, pictures of it when it has arrived. Hope she likes it!

The bunnies are for the Finnish Red Cross Apupupu project. A great way to use of scrap yarn and make some kid somewhere happy at the same time! The white one was my first, test bunny.. with 2,5 mm needles and thinner yarn. I think I'll be making a few more of these in the future.

3 comments:

C said...

the bunny is so cute. I would love to make a few. Do you have knitting instructions available in English?

Anonymous said...

Ihania apupupuja! Toi pikkanen on niin sulonen :)

Ina said...

Cassandra: I'll write it for you if you're interested. Send me an e-mail. I don't think it exists in English yet, but it's quite similar to the Trauma Teddy pattern found here: http://www.csv.org.uk/Volunteer/Senior+Volunteers/Senior+Volunteers+Projects+Knitting.htm