Thursday, April 26, 2007

Sunshine

Ett par sockor till för Socktopia. Ett av april månads teman var "...Orange you glad I didn't say bananna?", vilket ju helt klart krävde ett orangegult garn - oranges and bananas! :-)
Något sådant hade jag ju inte, så jag färgade det själv. (Och bloggade visst om det i nån tidigare post också.) Fast sen ändrade jag mig och kallade det sunshine istället, efter ett annat tema "Sunshine on my shoulders". Det här garnet är bara så soligt! Inte alls min vanliga färg, men så här på vårkvisten kan man behöva piggas upp med lite färgterapi ibland..

Mönstret är lainesukat från Ulla. Riktigt kiva, jag ändrade ingenting - för en gångs skull. ;-) Och kolla in St.Paulian som också fått vårkänslor tydligen!

Pattern: Lainesukat, Ulla
Yarn: Novita Nalle, hand dyed by me
Needles:
2,5 mm

Another pair of socks for Socktopia. One of Aprils themes was "...Orange you glad I didn't say bananna?", which clearly called for an orange-and-yellow yarn ->oranges and bananas! ;-)
I didn't have a yarn like that however, so I dyed some. (And blogged about it earlier..) Then I changed my mind and called it sunshine instead, according to the "Sunshine on my shoulders" theme. This yarn is just like sunshine! Not at all my usual colour, but with spring approaching you can use some colour therapy sometimes I think..

The pattern is Lainesukat from Ulla. (Sorry, the pattern available in Finnish only.) Nice pattern, didn't change a thing - for once. ;-) And check out my kitchen plant that also seems to be feeling the spring in the air!

1 comment:

Lotta said...

Hi Ina!

I have the pattern in english on my blog knitternutter.blogspot.com in case you have anybody ask for the english version.

That's a very pretty color! Very "sunshiny". :)